Kan je het plastic afval ook in een gewone vuilniszak aan de straat zetten?

Heb de speciale allang op en heb nog geen nieuwe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.7K

Het beste antwoord

Ja hoor, als je het maar bij de rest van het plastic zet.
meestal bind ik hem gewoon even aan een andere vast, dan moeten ze hem wel meenemen ;-)

Nieuwe moet je zelf even bestellen via internet, het adres is te vinden op je afval kalender die je van de gemeente krijgt.
Dat duurd meestal een week of 2, je kan anders ook even eentje bij je buren lenen maar dat is eigenlijk dus niet eens nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zal misschien per gemeente verschillen ,maar hier nemen ze die absoluut niet mee.
Wat weer tot gevolg heeft ,dat die zak gewoon een paar dagen blijft liggen,en dan weer door de gemeente als zwerfafval opgehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor plastiek bestaan er speciale zakken :moet wel even opletten wat er in moet: bijv. botervlootjes mag niet
De PMD zakken zijn trouwens veel goedkoper
meer info wat mag :
http://www.ivago.be/index2.html

Maar ,ja de reglementen zijnn gemeentelijk vastgesteld he