Een heel erge zure lucht wat heel veel lijkt op braaksel rook ik vandaag een hele tijd op straat. Wat kan dit zijn?

Ik liep met een vriend over straat en ineens roken we een hele doordringende lucht. Het leek heel veel op kots. Ik vroeg me af waar dit nou vandaan zou kunnen komen. Ik heb het al eens eerder geroken en toen was het ook redelijk warm buiten. Misschien kan dat er iets mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
10.4K
Amadea
11 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou het geen braaksel geweest hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft iemand in de buurt een wiet plantage misschien ?
Vind ik een lucht om van te braken, maar ja dat is eigenlijk weer iets anders ;)
Amadea
11 jaar geleden
Je bedoelt, Kalash, dat jíj dat lekker vindt ruiken. Ik vind het stinken naar verrotte prei!

Antwoorden (4)

Kan braaksel geweest zijn dat inmiddels al opgeruimd is - de lucht blijft lang hangen. Zeker in centra van steden wil je dat overdag nog weleens ruiken, als er 's nachts mensen over hun nek zijn gegaan.
Wat ook een ranzige lucht geeft: een dode vis in het water (als er water in de buurt was). Vorige week dinsdag nog een dode baars (denk ik) die duidelijk al een tijdje dood was geroken toen ik een brug overstak. Dode vissen zie je vaker als het een tijdje warm is geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een weggegooit patatje met mayonaise in een vuilnisbak die al een week niet geleegd is ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stof die heel erg naar zuur braaksel ruikt is boterzuur.
Deze stof word veel in stinkbommen gebruikt. Ik heb gehoord dat het ook wel eens voor 'crowd control' word gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lucht van kots komt vooral van zoutzuur. Het kan zijn dat iemand dat in het riool heeft geloosd. Of accuzuur (is zwavelzuur) dat er qua geur wel op lijkt.