Valt onder categorie bouwafval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ze bij het grof huisvuil zetten op de dag dat dit opgehaald wordt.
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe groot ze zijn. Heel grote en zware moeten bij het grof vuil, maar kleinere kunnen gewoon bij het restafval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stenen plantenpotten hoef je niet als bouwafval te behandelen. Je mág een aardewerken pot bij het huisvuil aanbieden en in de kliko doen.

Heb je erg veel potten dan kan je overwegen om ze naar de plaatselijke afvalscheiding te brengen en ze daar bij het stenen afval (puin) te doen. In dat geval is het meteen goed gescheiden.

Op bijgaande site van milieucentraal een overzicht wat je waar in mag doen. Aardewerk mag niet bij glasafval en mag wel bij restafval (kliko) of puinafval (aanleveren bij afvalscheiding bij de gemeente, indien aanwezig).

Toegevoegd na 1 minuut:
Belangrijkste is dat aardewerk, Porselein of keramiek niet bij het glasafval komt, omdat dit het omsmelten ontregelt.