Ik heb een blauwe wijnfles, gooi ik deze in de witte, groene of bruine glasbak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.2K

Antwoorden (5)

Maakt niet uit. Komt toch op dezelfde hoop uiteindelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is NIET waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh nee????
Ze takelen de bak op. Trekken de bodem er onderuit en dan valt alles zo in 1 bak...
Het kost teveel om het glas te scheiden.. Al het uitsorteren.. Op kleur.... Nee is niet rendabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens IN zo'n vrachtauto. Keurig gescheiden vakken per bak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak genoeg gedaan. En was maar 1grote bak... Maar het gaat niet om het inzamelen maar om het verwerken....
Voor blauwe flessen hebben ze 'n blauwe glasbak bedacht.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou blauw glas in de groene glasbak gooien, gezien het feit dat dat er wel in vermengd. Maar als je twijfelt over een kleur, mag je het in ieder geval altijd bij het bruine glas gooien, dat is een soort vergaarbak.

Toegevoegd na 6 minuten:
vermengd wordt.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Restkleuren' horen bij bruin.
War ik altijd begrepen heb is dat blauwe flessen in de groene glasbak moeten gaan en in elk geval niet bij de witte. Groen en blauw liggen in hetzelfde spectrum. Bruin, rood, oranje in een andere kleurenspectrum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al het doorzichtige glas hoort in de witte bak, al het andere gekleurde glas hoort in de groene bak.