Wie zijn de klanten van Greenpeace?

Ik moet dit weten voor een rapport.
Zijn de gebieden die ze helpen de klant of de vrijwilligers? Enz.
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Greenpeace heeft geen klanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat komt hier het meeste in de buurt van klanten?

Antwoorden (4)

Greenpeace heeft geen klanten het is een vrijwilligers organisatie die zich inzet voor de natuur en het dierlijk en menselijk leven op aarde. de organisatie wordt ondersteun doorgifte en legaten van mensen die deze vereniging een war hart toe dragen.
12 jaar geleden
Greenpeace jaagt een aantal idealen na. Ze hebben niet echt klanten maar doelen.
Een klant is iemand die iets aankoopt bij een organisatie/firma. Dit heeft niet te maken met goede doelen/non-profit organisaties.

De doelen van GP zijn:
- Schone energie
- Sterke bossen
- Levende oceanen
- Een gifvrije wereld
- Duurzame landbouw

Als je ze gaat zoeken dan heeft Greenpeace wel klanten maar dit zijn minimale aantallen en "klant" is niet de perfecte omschrijving.
1) In het principe zou je elke donateur een klant kunnen noemen. Zij "kopen" de doelen van Greenpeace omdat deze in 1 lijn staan met hun eigen idealen.
2) Soms kun je een bepaalde "goodie" krijgen bij een donatie zoals een kalender:
http://www.greenpeace.nl/doneren2/Kalender/
3) Greenpeace levert hun diensten aan verschillende gebieden, deze zou je eventueel als klanten kunnen beschouwen. Alleen is dit officieel niet de juiste benaming en zou je het eerder zoiets als "begunstigde" kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn voornamelijk individuen maar ook organisaties die ecoterrorisme steunen. Zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Formeel heeft Greenpeace geen klanten, maar ze zijn er wel degelijk. Greenpeace krijgt inkomsten van donateurs.
Dat zijn de klanten. In hun jaarverslag stellen ze dat ze geen geld aannemen van overheden of bedrijven.
Dus de 22 miljoen inkomsten in 2010 zijn bijeengebracht door ca 500.000 individuele donateurs
Het product Greenpeace heeft dus een gemiddelde straatprijs van ca 40 EUR, maar iedereen is vrij zijn prijs te kiezen.
Zie het jaarverslag bij pag 50 ev
Daar zie je ook de markt segmenten waar de inkomsten vandaan halen
De straat
On line
en vooral huis aan huis

Op p 54 zie dat ze ca 75% van de inkomsten omzetten in "actie product"
Op p 63 de verschillende sectoren waar ze aandacht aan schenken