Is katoen idd beter voor het milieu?

N.a.v van mijn vraag van gisteren, papier zakdoekjes contra katoenen,even het volgende: 2,4% van de landbouwgrond wordt voor katoenteelt gebruikt.Hiervoor wordt 24% van alle pestciden ter wereld gebruikt.Per jaar worden hiervan 25 miljoen mensen het slachtoffer.Water,grond en lucht worden vervuild.Het natuurlijk evenwicht is voor 10tallen jaren verstoord! Zouden jullie nu nog hetzelfde antwoord geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Nou gaan we dieper in op de vraag of katoen beter is voor het milieu.

Het papier is te recyclen, maar niet oneindig en daarom zullen ze altijd weer nieuw houtvezels nodig hebben en hout komt weer van bomen af.

Als we dan moeten kiezen voor slachtoffers of het milieu. Dan wordt het ook weer moeilijk. Want nu vallen hierdoor slachtoffers en als we het milieu minder wordt kunnen er ook weer slachtoffers vallen.

Maar begrijp dat ik nu een keuze moet maken dan zijn de papieren zakdoekjes weer beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vraag van gisteren was geen maar omdat iedereen voor de katoene variant ging,ben ik toch nog even gaan googlen. En daar kwam dit onthutsende antwoord uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij dachten allemaal aan het milieu. En ben ook geschrokken van je nieuwe vraag. Te weten hoeveel mensenlevens dit kost, zo had ik het ook nog nooit bekeken. Daarom kreeg je van mij + voor je goeie vraag. Ben ook benieuwd naar de antwoorden die er gaan komen, maar het is stilletjes hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 25 miljoen slachtoffers waar over gesproken wordt,hoeven niet per sé dodelijke slachoffers te zijn,dat staat er namelijk niet bij!