Hoe zou de wereld er nu uitzien als er nooit mensen zouden zijn geweest?

Natuur/millieu/diersoorten/landvormen etc

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.6K

Het beste antwoord

In onze situatie (waar er mensen zijn), hebben wij de grootste invloed op onze omgeving (in onze ogen). Wanneer wij er niet waren geweest, zou er uiteindelijk een andere diersoort zijn geweest die dominant zou zijn geweest. De vraag is in hoeverre de harmonie zou blijven bestaan (immers, de dinosaurus is toch echt uitgestorven voor wij goed en wel de zaak overnamen). Ook externe factoren hebben effect op het leven op aarde. Misschien waren er veel meer verschillende diersoorten geweest. Waren bepaalde diersoorten nu inmiddels uitgestorven, simpelweg omdat wij hun natuurlijke vijanden niet hadden vernietigd.

De wereld zou er in mijn inziens uitzien als een paradijs. Gevaarlijk maar in harmonie en hopelijk niet eindigend (helaas is alles dat, ook het leven op aarde zonder ons).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

er zal geen wereld zijn.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
zie na suus perceptie pas.
Dan zou Nederland nu onderwater staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha over humor gesproken...!!!!Lol
Dan was het een paradijs voor de dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Echt weten doen we dat natuurlijk nooit meer, maar...
In ieder geval zou er een stuk minder asfalt liggen en meer bossen en minder woestijnen zijn.
Wat dieren betreft zou in ieder geval de Dodo nog leven nu, maar waarschijnlijk een hoop anderen ook.
Wat planten betreft zouden er een hoop niet bestaan, die wij nu omgevormd hebben tot gecultiveerde soorten.
En op nationaal gebied zou de zuiderzee nog steeds regelmatig delen van Nederland onder water laten lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, ok, ik zeg ook dat we het niet echt zullen weten. Wat ik schrijf is mijn invulling van het geheel, dus geen waarheid...
Een platgestampt regenwoud is trouwens iets anders dan asfalt... En als het niet meer gefokt zou zijn zouden er neit zo veel koeien zijn als nu, dus konden ze ook niet zoveel peopen... Maar dat terzijde.
In elk geval een ongerepte natuur oerbossen .
Geen vuilinsbelten,geen lucht vervuiling.En vrede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je gelijk in dan maak ik er vredig van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Josephina,je bedoelt zoiets als de leeuw ligt naast het lam teneder?
Zou best kunnen,nadat ie er de helft van opgevreten had.
Dan zou niemand dat weten... En niemand zou blij zijn... En niemand is blij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zou dan een andere diersoort bovenaan de voedselketen hebben gestaan, die de mogelijkheid had gekregen om zich verder te ontwikkelen. Ik denk niet dat het een paradijs was geworden (of was de aarde dat wel ten tijde van de dino's?), want op aarde hou je altijd competitie.

Hoe die diersoort zich zou hebben ontwikkeld en ten koste waarvan, dat is leuke stof voor science fiction. Kijk eens naar Star Ship Troopers of Planet of the Apes voor inspiratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zaten wij in ieder geval nu niet achter ons toetenbord naar onze monitor te staren, en ons af te vragen hoe de wereld er nu uit zou zien als er nooit mensen waren geweest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als geen andere levensvorm zich zou hebben weten te ontwikkelen tot die in staat is om de natuur te verwoesten, dan zou het gewoon groen zijn met af en toe een ijstijd en af en toe een broeikas periode. Een aardbeving, overstroming, tsunami, tropische storm, etcetera zou gewoon voorkomen, maar geen mens die er last van heeft.
14 jaar geleden
Eigenlijk hetzelfde als nu. Buiten de landbouwgebieden en de steden wegen en industrie terreinen.De sahara had er gewoon geweest de ijskappen op de polen.En vooral de wouden hadden uiteraard veel meer miljoenen vierkante kilometers groter geweest.Nederland zou een soort grote biesbos zijn.Verder had de wereld landkaart er echt net zo uitzien als nu.