Waar moet ik mijn oude laptop weggooien?

Je betaald een verwijderingsbijdrage, maar waar moet ik heen met mijn oude electronica. Ik woon in Amsterdam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ie kapot dan? Anders wil ik 'm wel :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook kunnen proberen.m te verkopen via marktplaats!
Mijn laptop (die het niet meer deed) heb ik voor 180 verkocht.

Het beste antwoord

De gemeente reiniging of een computerzaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is in principe zo dat je de verwijderingsbijdrage als een soort statiegeld betaalt aan de winkelier zodat je aan het eind van de gebruiksduur het apparaat weer bij de winkel in kan leveren.
Niet dat je dan de bijdrage terug krijgt, maar hij zou hem dan moeten afvoeren.
In de praktijk zal de winkelier wel gek opkijken denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of dat de nieuwe leverancier de oude meeneemt/inneemt.
De vuilnisbak....

Daar word het er allemaal echt wel uit gefiltert

Je hebt al voor de verweidering betaald, bij de milieu parken zouden ze u moeten betalen. want daar word er gewoon geld verdient aan een hoop grondstoffen.

Niet de groene held uithangen, kost uiteindelijk vaak ook weer benzine om hem weg te brengen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om toch een beetje groen te zijn zou ik de accu apart in een batterijbak gooien.
Het afval wat in de container voor restafval komt wordt heus niet meer gefiltert, dat gaat zo de vuilverbranding in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt tegen hoor wat ze uit het reguliere afval halen. Elektronica hoort daar vanwege alle chemicaliën en zware metalen al helemaal niet thuis! Gewoon even wegbrengen naar de vuilstort waar ze een aparte bak hiervoor hebben.
Frimu2
12 jaar geleden
Eens....word geloof ik niet veel gefilterd. Echter filteren ze bij de millieuparken ook alleen de dingen er uit die geld opleveren, de rest hoe millieu onvriendelijk ook gooien ze ook gewoon de oven in.
Zet hem voor de gein gewoon eens op Marktplaats.
Je nog versteld staan hoeveel mensen een oude laptop zoeken voor onderdelen enz.
Verder kun je hem gewoon bij je gemeente kwijt,bij het afvaldepot.
Of ergens een kringloop,bij je in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd :D
Nooit weggooien, je kunt er nog aan verdienen.
Zet m op marktplaats of een ander je zult zien, of als je een nieuwe koopt kun je m inwisselen en zo iets minder betalen voor n nieuwe.