Waar kun je lompen (kapot textiel) inleveren voor hergebruik?

Ik weet dat kapotte kleding, oude lakens e.d. worden hergebruikt voor diverse doeleinden. Maar waar lever ik het in? In de goededoelen kledingcontainers mag alleen niet-kapotte kleding worden gedaan. Het kringloopbedrijf neemt het ook niet in. En ik wil het niet zomaar in de afvalcontainer gooien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
12.4K

Het beste antwoord

Scholen, scouting, kerken etc. houden geregeld inzamelingen van oud textiel. Daar mogen ook kapotte kleren en oude lakens bij. Het mag ook in de plastic zakken die je soms door de brievenbus geduwd krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met textiel wordt kleding en linnengoed bedoeld. Tweedehands
kleding en schoenen van een goede kwaliteit
krijgen vaak een tweede eigenaar. Kapotte kleding of textiel
kan als grondstof dienen voor diverse nieuwe textielmaterialen
of versneden worden tot poetslappen.

Aanbiedregels
• Alleen schone kleding en textiel.
• In een gesloten zak.
• Schoeisel moet per paar worden gebonden.
• Geen dekbedden en kussens.

Waarheen?
Op verschillende plaatsen in de gemeente staan textielcontainers.
Nog bruikbare kleding kunt u inleveren bij de tweedehands
winkel.

Kledinginzamelingen.
Enige malen per jaar wordt huis aan huis kleding ingezameld
door charitatieve instellingen.