waar zijn de bakken met strooizout bij kruisingen voor bedoeld?

Als het glad is word er gestrooid door strooiwagens. Wie gaat dan dat zout op de kruisings gooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Naast de strooiwagens wordt er ook regelmatig, handmatig gestrooid, daar zijn deze bakken voor.
Een gemeente maakt routes voor het strooien, soms is het dan nodig om bepaalde kruispunten of plekken handmatig te strooien om alle doorgaande wegen en kruispunten zo snel mogelijk gestrooid te hebben.

Ook bij bejaarden-en ziekenhuizen staan vaak zulke bakken dan hoeven die niet in de route van de strooiwagen opgenomen te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen van de gemeente, in iedere gemeente zal dit weer anders geregeld zijn, zoals hieronder staat mogen bewoners het doen, maar van andere gemeenten weet ik dat bij de strooi ploeg ook enkele mensen zijn die het handmatig strooien als taak hebben.

Andere antwoorden (3)

Voor zover ik weet staan deze alleen op locaties waar een reguliere strooiwagen niet past of niet kan oprijden. Een fietsbruggetje bv.
Dit zout wordt gestrooid door medewerkers van de wegbeheerder. Binnen de bebouwde kom is dat de gemeente, daarbuiten de provicie.

Toegevoegd na 49 seconden:
provicie = provincie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dan wordt het gissen van mijn kant. Vast wel iemand die het exacte antwoord weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het zo koud buiten dat je nu al zag
De bakken zijn bedoelt voor de omwonenden. Iedereen kan bij de gemeente een emmertje strooizout halen. Bij gladheid en buiten kantoortijden is dat natuurlijk lastig. Daarom staan op strategische punten grote bakken met strooizout. Dit is dus bedoeld voor ons eigen stoepje en niet voor het kruispunt.

Dat de strooiwagens ergens niet bij kunnen kan ik me niet voorstellen. Ik heb zelfs fietspadstrooiwagens gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook kan de politie / brandweer daar gebruik van maken als ze bv bij een aanrijding door gladheid adequaat kunnen handelen voordat er strooiwagens ter plekke zijn