wat is het voordeel van waterstof als duurzame energie bron?

ik weet al dat het onuitputtelijk is en schoon maar wat nog meer? ..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Het beste antwoord

Waterstof is geen bron van energie, maar een (handige) drager. Het kan weliswaar onbeperkt gemaakt worden (uit water), maar daarvoor is weer energie nodig, zelfs meer dan je eruit krijgt. Wat is dan het voordeel? Bij gebruik van waterstof als energiedrager ontstaat alleen water en (dus) geen schadelijke stoffen, en met brandstofcellen kan goed elektriciteit opgewekt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het ook erg licht en daardoor ook weer milieuvriendelijk. Want alle gewicht kost je extra brandstof
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar om het nuttig te transporteren moet je het echter vloeibaar maken, en dat vergt een hoge druk endus een dikwandige zware brandstoftank.
Voordeel dat het een energie is die geen aanslag pleegt op de natuur.
Een onuitputtelijke energie bron.
Maar helaas staan sommige overheden van rijke landen ,de waterstof energie niet toe.