Waarom heeft iedereen het over dat we wat moeten doen aan de klimaat verandering en niet aan de bescherming tegen het veranderende klimaat?

Het klimaat veranderd toch wel, daar zal jou spaarlampje gaan invloed op hebben. Natuurlijk is het goed om het niet erger te maken en onze invloed op het klimaat terug te dringen maar zijn we wel bewapend tegen een veranderend klimaat? Moeten we deze stijd niet aan op 2 fronten vechten? Aan de ene kant wat doen aan het veranderende klimaat maar aan de andere kant wat doen om ons te beschermen tegen het veranderende klimaat?
Tsunami's, tornado's, droogte? Kunnen we die wel uitstellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

Dat moeten we zeker doen, en wordt ook al gedaan: er wordt op veel punten gekeken naar zaken die we moeten ondernemen tegen veranderend klimaat.

Australie: verbod op onnodig waterverbruik zoals tuin sproeien, auto's wassen, ramen zemen

Nederlands: verhogen van de dijken

Europa: Herbeplanten van bergwanden

Wereldwijd: Dieren reservoirs & transport van planten naar verwachte toekomstige woongebieden.