Meltdown Japan. Aflandse wind richting zee. Regen op zee. Hoe groot is de kans dat ons voedsel uit de oceaan radioactief besmet raakt?

Indien vissen besmet raken en zich over de oceanen verplaatsen en gevangen worden, dan eten wij ze op. Krijgt de vis dan een grote kans op het ontwikkelen van kanker of wij na het eten van de vis? Is zoiets pas te zeggen na enkele decennia?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
flyingcrow
13 jaar geleden
Heel goede vraag ,daarom blijf ik tegen kernenergie en ik hoop velen met mij

Antwoorden (1)

Volgens mij is de kans daarop erg klein omdat de straling verwaait en dus wordt verdund. De oceaan heeft een gigantisch oppervlakte, dus ook hierdoor wordt de radioactiviteit erg verdund.

Uiteindelijk is het wel een erg enge gedachte dat als ergens een kernramp gebeurt de gevolgen niet duidelijk zijn en uiteindelijk de hele wereld kunnen bereiken

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovendien is de radioactiviteit bij de centrale hoog, maar als je op een afstand van 30/40 kilometer bent, is de straling al drastisch afgenomen.

(zelf ben ik ook geen voorstander van kernenergie)