Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar gaat dat blus water in Japan heen?

Net nog op het nieuws. De reactor in Japan wordt met zee water gekoeld.
Maar waar stroomt dat water daarna heen?
Het ligt allemaal pal aan zee dus zal dat water in zee stromen?
En is dat dan niet gevaarlijk als de stroming die zooi mee voert de oceaan in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
893
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal nu niet anders gaan. Ik ben benieuwd of het zee water ook vervuild wordt met radioactiviteit...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bluswater wordt niet opgevangen en stroomt weer terug in zee. daar vermengt het al snel waardoor het enorm verdunt. Misschien niet ideaal, maar betere oplossing is er op dit moment niet.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"niet ideaal" is nog zacht gezegd. Het is gewoon een ramp wat daar in zee gebeurd.

Andere antwoorden (2)

Daarbij verdampt natuurlijk ook een hoop bluswater en komt als stoom vrij en verspreid zich ook op die manie en dat is inderdaad ook niet zo gezond voor de omgeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, niet meer dan dat, dat de bassins waarin de staven radioactieve brandstof worden bewaard, lek zijn, zodat het water in de bodem wegzakt en in de grond en het grondwater terecht komt.
Het lijkt dus meer op nathouden dan dat de brandstofstaven onder water komen te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt + ( +- 10 artikelen op wetenschaps fora over gelezen ) .

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding