Er wordt gesproken over opwarming van de aarde, terwijl we nu juist steeds vaker sneeuw hebben

Kunnen we niet beter spreken over grotere extremen? Zie regelmatig hevige stormbuien in nederland, warme zomers (vooral ook vroeger) en internationaal ook tsunami, aaardbevingen, orkanen, torbado's. Of komt dit juist door de opwarming van de aarde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (3)

Het wordt inderdaad wat extremer, maar op de lange termijn wordt het echt standaard overal een paar graden warmer. De poolkappen en het ijs bij de Polen zal smelten, het waterpeil stijgt en gebieden zullen overstromen, bijvoorbeeld Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zit ook weer wat in..
Al Gore heeft er toch een boek/film over gemaakt? Misschien moet je daar is naar kijken ?
Alles word extremer. De winters worden kouder en de zomers warmer. De koude winter komt mede door de stand van de zon en maan. (ik weet niet precies hoe het zit)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk over grote extremen en de rampen die komen door de opwarming van de aarde. Maar we zaten laatste jaren ook in een zonnevlek daarom was de winter kouder. Verder stijgt de temperatuur doordat de zomer warmer is dan de winter kouder is