Er is nu benzine op de markt waarmee je langere afstanden kan afleggen. Waarom niet gewoon alle benzine vervangen door deze variant?

Scheelt waarschijnlijk aanzienlijk voor het milieu.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.5K

Het beste antwoord

Hangt ervanaf hoe deze brandstof gefabriceerd wordt. In principe is benzine benzine. Octaan. Een destillatieprodukt dat gewonnen word uit aardolie. Een hoger octaangehalte betekent een betere, zuinigere verbranding en meer trekkracht. Een auto die gemaakt is voor Euro 95 zal beter presteren op Super 98.
Wat de benzines van de verschillende merken van elkaar onderscheidt zijn de 'dopes.' Additieven die bijvoorbeeld een smerende werking geven. Daarvoor werd vroeger lood gebruikt, maar dat mag niet meer. De eisen die aan brandstoffen gesteld worden zijn steeds strenger, en oliemaatschappijen spelen daarop in door nu al met brandstoffen als BP Ultimate of Shell Fuel Save te komen die vooruitlopen op nog niet gestelde eisen. Daar zit nogal wat research in, en het is dus logisch dat de fabrikaten een beetje geheimzinnig blijven doen over welke stofjes ze precies toevoegen aa benzine, en hoe ze die maken.
De reden waarom niet gewoon alle benzine wordt vervangen door zuinige is; concurrentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk daar heb ik nou wat aan.

Andere antwoorden (5)

Omdat niet elke motor geschikt is voor deze benzine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof jij de reclame al na 5 keer zien, dat is snel...

Ze kunnen me nog meer vertellen... Zo meteen krijg je benzine-geconcentreerd, dan kun je 120 kilometer met één liter... Nee hoor, broodje aap gehalte is te hoog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is echt waar.
Proefondervindelijk heet dat.
De afstand die we er mee aflegden was aanzienlijk meer dan bij gewone Euro 95.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal misschien wel waar zijn, maar ik wordt pas wakker als je het dubbele met een volle tank kan rijden. Die paar km's daar wordt niemand beter van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt 1 liter op 50 liter is 2% verder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er ook niks van XiniX. Men beweert dat je MAX 1 liter op 50 liter haalt. Maar er zijn zoveel factoren die je verbruik beïnvloedt dat deze 2% zich moeilijk laat meten. Is gewoon een marketingtruc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75 precies...
En om dat type benzine te verkopen stellen ze de pomp natuurlijk zó af dat ie net iets meer dan 1 liter geeft dan dat de getallen aangeven... Precies dat wat ie duurder kost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt strafbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is helaas niet mogelijk, alle pompen zijn geijkt en verzegeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het klinkt als onzin...
Geloof ik niet. Laten ze maar de tanken van auto's groter maken, dan kun je ook meer km's rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent als mijn buurman; die maakt zich ook niet druk om de literprijs.....hij tankt altijd voor 50 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, als het tanken een probleem is, moet je de fiets of openbaar vervoer gebruiken (ook die hebben trouwens brandstof nodig).
Daarnaast kun je als alternatief ook lpg rijden, kost veel minder en is ook veel beter voor de natuur.
PS: doe de groeten aan je buurman
Het is een product van Shell en wordt gefaseerd in de markt gebracht. Er komen dus steeds meer Shell pompen waar je de nieuwe benzine kunt tanken tegen dezelfde prijs al de 'oude' benzine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar hoeveel km kun je dan meer rijden met een volle tank van bv. ca. 50 liter (met een gemiddelde 1400 auto)