Hoe weet je waar het hoogwater (bij rivieren) is ivm ondergelopen weilanden waar ook fietspaden doorheen lopen?

De kortste route naar huis is via een fietspad die nu onderwater staat.

Hoe kan ik hier van te voren achterkomen? Dus dat ik op tijd via een alternatieve route kan gaan? Het is echt flink om als ik eerst naar het fietspad moet fietsen en daarna erom heen moet rijden.

Voorbeeld:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&ll=51.977479,5.98521&spn=0.007719,0.014484&z=16&msid=203284351924466543415.00049a3207e3e246aaad4

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik bedoel een website waar waterstanden op staan of die ze mooi "real-time" op een kaartje heeft.

Iemand / iets moet toch weten hoe hoog het water overal staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Op de website van de Rijkswaterstaat wordt de actuele waterdata weergegeven: http://www.rijkswaterstaat.nl/water/scheepvaartberichten_waterdata/actuele_waterdata/index.aspx

Toegevoegd na 54 seconden:
De gegevens worden elk uur bijgewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ondergelopen land of wegen zijn het gevolg van natuurverschijnselen of rampen. Deze zijn min of meer onberekenbaar en misschien zelfs gedeeltelijk onvoorspelbaar. De prioriteit bij dergelijke calamiteiten zal niet zijn hoe ver het fietspad onder water ligt. Je zal zelf met een pijlstok in de weer moeten om jouw gewenste gegevens op papier te krijgen. Hou er wel rekening mee dat de gegevens wel steeds een momentopname zijn en dat ze per uur kunnen veranderen.