Dat heeft te maken met fotosynthese:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bladgroen

Toegevoegd na 1 minuut:
"De groene kleur van chlorofyl is toe te schrijven aan de sterke absorptie die het vertoont in het rode en blauwe deel van het spectrum: alleen de groene kleur wordt teruggekaatst. Chlorofyl heeft de eigenschap de energie van licht, meestal zonlicht, bruikbaar te kunnen maken voor de fotosynthese."
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal!
Jammer dat ik deze vraag niet eerder gezien heb, ik wist namelijk perfect uit te leggen waarom dat zo was (en daar was ik nogal trots op) haha :)
bamibal
13 jaar geleden
Leuke naam heb je, trouwens.
bamibal
13 jaar geleden
Als je er meer over te vertellen hebt, kun je best een aanvullend antwoord geven. Levert je weer een puntje op.

Andere antwoorden (1)

Veel planten zijn groen omdat ze een groen pigment of kleurstof bevatten die chlorofyl wordt genoemd. dit stelt de plant in staat haar eigen voedsel aan te maken. De groene cellen in de plant nemen energie uit het zonlicht op. Deze energie zet vocht uit de bodem en lucht, en kooldioxide uit de lucht om in voedingsstoffen zoals suiker en zetmeel, die de plant voor haar groei nodig heeft. Bij dit proces komt zuurstof vrij, waar mens en dier van moet kunnen leven.
De groene kleur van chlorofyl is toe te schrijven aan de sterke absorptie die het vertoont in het rode en blauwe deel van het spectrum alleen de groene kleur wordt teruggekaatst.