waarom geen soort van windturbine op een vliegtuig enzo minder kerosine verbruiken aan elektriciteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (3)

Omdat een windturbine op een vliegtuig weerstand oplevert, en dat kost weer brandstof....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan nooit meer energie opleveren dan je er in stopt.
Het vliegtuig zal meer weerstand ondervinden en dus mee brandstof moeten gebruiken.
Dus zal er nooit enige winst van energie zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vliegtuigen hebben inderdaad een soort van wind turbine.
Deze wordt gebruikt om stroom op te wekken (noodstroom als de motoren uitvallen voor de besturing).
Dit is dus niet voor brandstof besparing.

Slechts bij de landing zou je via een windturbine wat energie kunnen terugwinnen door een windturbine te gebruiken als "rem" om daarmee de juiste landingssnelheid te bereiken.

Echter,alleen als dat ding er toch al zit als noodvoorziening anders is het extra gewicht. En elke kilo extra kost juist brandstof in een vliegtuig.