In het tweede halfjaarbericht, 22 juli 2014, van de Nederlandse Gasunie staat dat beoogd wordt om deze installatie in 2018 operationeel te hebben.

Gasunie heeft samen met partners Torrgas, A.Hak, Siemens, Stedin, EnTranCe en Hanze Hogeschool een intentieverklaring getekend voor de ontwikkeling van een P2G installatie in Delfzijl.
P2G = Power2Gas, een proces waarbij stroomoverschotten uit duurzame energiebronnen (zoals windmolens of zonnepanelen) worden omgezet naar methaangas en dat wordt vervolgens ingevoerd in het gastransportnetwerk.
Amadea