Wat betekent een dikke rode streep op een weerkaart?

Ik lees dat een dikke rode lijn een ''rug'' aangeeft, Een uitloper van een hogedrukgebied waar de lucht zakt en opwarmt waarbij de lucht dus helder en zonnig is.
Vervolgens zie ik op en weerkaart dat zo'n dikke rode streep achter een warmtefront (dunne rode lijn met bolletjes) ligt waarbij lucht juist opstijgt en wolken vormt.. (zie foto 1) Wat geeft zo'n dikke rode lijn nou precies aan?
* De weerkaart was vaan een zomerse dag waar in het gebied van de dikke rode streep tussen de dunne rode lijn en de dunne blauwe lijn warme vochtige lucht zat wat (stevige) onweersbuien kon zorgen.

Picture for question
3 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Rode streep geeft (volgens onderstaande legenda) aan dat het een buiengebied betreft in de warme lucht.
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
HoeDan123
3 jaar geleden
Dat was ook precies het geval. Toch gek dat het andere ''feit'' precies het tegenovergestelde beweert. Misschien betekent het dan wel beide.
Bedankt voor de legenda.