Wat gebeurt er als een tornado in botsing komt met een vulkaan die op uitbarsten staat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
tinus1969
9 jaar geleden
Op Syfy of in het echt?

Het beste antwoord

De krachten van een vulkaanuitbarsting zijn aanzienlijk groter dan de krachten van een tornado.
Voor de vulkaan is het niet meer dan een zuchtje wind.
Maar de zeer lage luchtdruk die bij een tornado samen gaat, is wel degelijk van invloed op de vulkaan.
Hoe lager van luchtdruk, hoe minder tegendruk van boven af.
Hierdoor zou de vulkaan mogelijk iets eerder uit kunnen barsten dan zonder de tornado.
Maar in werkelijkheid maakt het eigenlijk niet zo veel uit.
Een tornado passeert in slechts enkele minuten tot een kwartier en dat is eigenlijk te kort om echt grote invloed te hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
niko
9 jaar geleden
zou de tornado gesmolten gesteente mee kunnen zuigen en dat ergens anders,in de vorm van weer hard gesteente , droppen.dat je dan een soort stenen regen krijgt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Niko
dat zou inderdaad kunnen; maar dan moet de tornado wel precies het juiste pad hebben en ook de timing moet precies goed zijn. De kans dat dit ooit gebeurt is ontzettend gering maar er zijn wel meer onwaarschijnlijke zaken gebeurd... trouwens een plus voor eddijst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zou een drukverschil kunnen ontstaan waardoor de tornado uiteenvalt, dus niet meer draait en verdwijnd

Andere antwoorden (1)

Niets. Een tornado bestaat uit lucht en dat botst niet.