Bestaan zwarte wolken?

Ik zie soms wel donker grijze wolken waar ik een beetje bang van

Toegevoegd na 48 seconden:
Wordt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Wolken zijn veel waterdruppels of ijskristalletjes bij elkaar.
Afhankelijk van de dikte van de wolk en de stand van de zon, kunnen wolken wit, grijs, donkergrijs of zwart lijken.
Bij een laagstaande avondzon kunnen de wolken ook rood lijken.

Je bent bang voor zwarte wolken, maar dat zijn dikke wolken die veel licht tegenhouden, en daardoor zwart lijken.
Je hoeft daar geen bijzondere betekenis of krachten aan te geven.
6 jaar geleden
Er zijn roze, grijze, witte, blauwe, donkergrijze, rode, gele, regenboogkleurig, oranje, limoenkleurige en zwarte wolken.
De witte, grijze, donkergrijze, zwarte en blauwe komt door het lichtinval.
De limoenkleurige komt door de onweersbuien.
De rode, oranje en gele komt door de zonsondergang (soms zonsopgang)
De roze komt ook door de zonsondergang
Maar ook onweersbuien van veraf in de avond, die zijn soms roze van onder
De regenboogkleurige kunnen lichtgevende nachtwolken zijn, maar dat zijn eigenlijk geen wolken.
Maar het kan ook een zeldzaam fenomeen zijn genaamd (de circumzenitale boog) die kunnen zeer zeldzaam zijn maar ik denk niet dat jij ze gaat zien
Het kan ook een halo zijn.
Of een regenboogwolk
Toegevoegd op 16 april 2021 08:35: tekst