Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de datum van de zwaarste zandstorm uit de geschiedenis?

Ik moet een tekening maken voor school. Mijn onderwerp is storm, dus ik zou graag de zwaarste storm uit de geschiedenis willen tekenen. Hiervoor heb ik uiteraard documentatie nodig. Dus zou iemand mij een goed voorbeeld kunnen geven van de zwaarste zandstorm uit de geschiedenis a.u.b?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Precieze datum is er niet, maar één van de zwaarste zandstormen ooit waargenomen was in Dubai in de zomer van 2009 en duurde een week, deze was vanaf de ruimte te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zandstormen zijn zware stormen die ton van opwaaiende zand betrekken. Deze stormen over het algemeen gebeuren in de woestijn, en kan een lange levensduur. Er was een week lang zandstorm in Irak in 2009, die veroorzaakt winkels blijven dicht voor dagen, en de politie om het verkeer dragen van maskers. De zandstorm in Irak was een van de slechtste in het land, zo niet in de geschiedenis. Het was wijdverspreid genoeg om te worden vastgelegd op satellieten van NASA. De zandstorm bedekt een groot deel van het noordwesten van Irak.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dust plumes hovered over most of Iraq on July 3, 2009,
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding