Tot nu toe staat de winter van 2007 bovenaan met 15 vorstdagen in de maanden december 2006 tot en met februari 2007. (in de bron staat 2013 bovenaan maar als je verder klikt zie je dat daar de verkeerde periode is gebruikt).

In deze winter zitten we tot nu toe op 6 vorstdagen, maar we zijn nog niet op de helft van de meting.

Een vorstdag is een dag waarbij de temperatuur op een bepaald moment onder het vriespunt is geweest.