Grote ring om de maan, wat kan dit zijn?

Ik zag hem net en schrok een beetje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoezo schrok je?
Cryofiel
10 jaar geleden
Inderdaad: waarom zou je schrikken van een normaal natuurverschijnsel? Trouwens, kijk je niet vaak naar de maan? Zo'n halo is heel gewoon.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Mijn moeder zei altijd: "Kring om de maan, mooi weer gedaan."

Antwoorden (1)

Gewoon een halo, niks bijzonders. Een oude volksspreuk luidt: "Een kring om de maan, zal in regen vergaan". Maar het leidt niet altijd tot regen.
De kring om de maan wijst wel op de aanwezigheid van dunne cirro-stratuswolken. Dit zijn dunne wolken hoog in de atmosfeer. Die wolken bestaan uit ijskristallen doordat het zo hoog in de atmosfeer erg koud is.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een soortgelijke spreuk. "Halo om de zon, regen in de ton"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel de eerste keer in mijn leven dat ik er een zie, ik zag ook verschillende mensen op straat die de ring ook bewonderden.