Is er meer bewolking op het Eiland Tasmania dan ergens in Europa?

Zijn er dus meer wolken daar omdat het een eiland is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn daar bijvoorbeeld meer wolken dan in nederland?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je denkt dat het zo snel te vinden is, waarom zoek je het zelf dan niet even uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eiland hebben toch meestal meer wolken omdat die wolken die onstaan meestal meteen weer in water gaan dus meer regen?? En het is een eiland dus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja met het bewijs van regen val in mm zou al genoeg zijn...

Antwoorden (1)

Tasmanië is een klein eilandje aan de zuidoostkust van Australië. Het heeft een gematigd zeeklimaat en er zijn duidelijk vier seizoenen te onderscheiden.
De zomer duurt van december tot februari, en de temperaturen variëren dan tussen 17 en 23°C. Tijdens de herfstmaanden, van maart tot mei, kan de zeewind zorgen voor storm en flinke hoosbuien. In de wintermaanden, van juni tot augustus, daalt de temperatuur naar een gemiddelde van 13°C. In de hoger gelegen gebieden is het kouder en kan de temperatuur onder het vriespunt komen. De wintermaanden zijn het meest regenachtig, maar het kan ook sneeuwen. De lente, van september tot november is fris, maar vaak onvoorspelbaar.

De regenval verschilt erg over het hele eiland. Hobart is de op één na droogste hoofdstad van Australië, terwijl de westkust erg veel regen krijgt. Vanwege deze verschillen in zowel seizoenen als plaatselijke verdeling is het eigenlijk niet mogelijk dit eiland klimatologisch te vergelijken met Europa. De gemiddelde neerslag op Tasmanië is ongeveer 80 mm per maand. Voor Nederland is dit gemiddeld 70 mm per maand. In vergelijking met Nederland is Tasmanië dus iets meer bewolkt.
Amadea