Waar vind ik de bewolkingsverwachting van de komende week?

Graag zou ik de Perseïden meteorieten zien vallen, dit weekend.
Ik wil weten of het bewolkt wordt, en waar, zodat ik een overnachting kan boeken op de juiste plaats.
Waar kan ik de bewolkingsverwachting vinden voor komend weekend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Zocer vooruit kan er nog geen wolken verwachting gegeven worden. Wel kun je kijken op weer lange termijn op agriholland. Daar zie je per provincie de neerslag verwachting. Dat kan je enigszins relateren aan de wolken ter plaatse
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Www.weeronline.nl
Goede site en vaak goed betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt inderdaad het beste op weeronline kijken, die heeft voorspellingen per plaats in nederland maar het heeft echt geen zin:

Kijk nou eens naar de verhalen van de zonsverduistering in 1999, midden op de dag in Frankrijk. Vlak ervoor kwam er op sommige plekken bewolking, sommige mensen bleven staan en hadden pech, anderen reden 10 km verderop en die hadden geluk.

Wat jij wil zien duurt veel langer en het weer ziet er nu goed uit voor zondagochtend vroeg. Ik zou iets kiezen waar je zo ver mogelijk van de bewoonde wereld zit zonder veel verlichting met vrij uitzicht naar het noord-oosten. Bij voorkeur een meer ofzo. Dan zul je dat uurtje heus wel geluk hebben.

De meteorenzwerm Perseïden bereikt op zondag 12 augustus 2012 rond 19 uur zijn maximum. De radiant van de zwerm staat rond 07:30 uur in het hoogste punt aan de hemel, op 84° boven de horizon. Onder ideale omstandigheden zijn er van deze zwerm zo’n 84 meteoren per uur te verwachten. De meteoren zijn helder en snel en hebben nalichtende sporen. Rond 05:45 uur gaat het schemeren en om 06:19 uur komt de Zon op. Het beste moment om Perseïden waar te nemen is hierdoor rond 05:00 (zie het kaartje). De radiant van de zwerm staat dan ongeveer 69° boven de horizon, in het oostnoordoosten. De Maan komt om 01:04 uur op, is voor ongeveer 30% verlicht en kan eventueel storen.