Weet er iemand wat dit is?

We vonden dit net op onze weide. Onze schapen, geiten en kippen grazen er en we wandelen er dagelijks met onze honden.
Is er iemand die weet wat dit is? Of het giftig is?
Het heeft een lengte van 8 cm.
Er staat op 'BASF'

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het enige dat ik weet, is dat BASF chemische producten produceert.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verpakkingsmateriaal van BASF - medicatie wellicht.

Antwoorden (1)

Gevonden.
Het is een dispenser voor RAK 3+4. Dit middel wordt gebruikt in de fruitteelt, boomgaard.
RAK 3+4 zijn feromonen, die toegestaan zijn, mits gebruikt in deze dispenser.
Dit middel voorkomt fruitmot en bladrollers. En worden in deze dispenser uitgehangen.
Het middel mag gebruikt worden in de biologische teelt.
Indien dit niet de vraag geheel beantwoordt, bel even met de dierenarts en vraag of deze feromonen schadelijk zijn voor de dieren.
Succes.
https://www.agro.basf.nl/nl/Nieuws/BASF-Field-News/RAK-3-4.html
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw duidelijke reactie. U hebt ons prima verder geholpen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.agro.basf.nl/Documenten/migrated_files/nl_files/productinformatie_files/vib_s_files/RAK-3-4.pdf
Kijk nog even op pagina 6. Daar staat iets over dieren en eten en drinken.
In het bestand wordt sowieso het hele middel besproken.
Fijn dat jullie zijn geholpen. Groet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Mijn idee was juist dat het zeker niet meer biologisch kon zijn... dus toch.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Dat het een dispenser is, dat haal ik er inderdaad ook uit.
Maar hoe leg je de link met "RAK 3+4" ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Door op Google te zoeken.
Eerst op BASF. Omdat ik een 1 en 2 zag op componenten. Toen werd ik meteen gewezen op rak 3+4 dat dat erin gedaan werd. (Ozewiezewozewie)
Nou, biologisch is het volgens mij niet echt (als ik het zo lees), maar het mag wel gebruikt worden in de biologische teelt. Verder heb ik er ook geen verstand van. Dan zou ik liegen. Ik heb dit alleen uit de bron gehaald. (Jodukus52).
Ik was eerst via een andere site op de dispender gekomen. Ik zal eens kijken of ik deze nog in de geschiedenis vind.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.agro.basf.nl/nl/Nieuws/BASF-Field-News/Feromoonverwarring-met-RAK-3-4.html
Ik heb nogal gezocht, zag ik in de geschiedenis.
Maar dit is een van de eerste.
Amadea
5 jaar geleden
Klopt, https://tse3.mm.bing.net/th?id=OIP.kauVXimPuREIsXPvGNWccAHaHa&pid=Api is voor RAK® 1+2 M, een biologisch feromonenproduct.