Hoeveel ruimte heeft een aardbijenplant nodig?

Ik dacht 30 cm tussen de planten in, klopt dit?
Ik probeer een klein tuintje te maken met Korona en Ostara, voor het geval dit een, voor mij onbekende, factor is.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wel eens gedacht aan een aardbeien toren? Dit is bijv. een toren van gestapelde stenen met gaten erin boven en naast elkaar. Zodoende kun je veel planten kwijt op een kleine oppervlakte. Google maar eens "aardbeientoren maken", vele soorten mogelijk!

Het beste antwoord

Advies: rijafstand van 80-100 cm en plantafstand 25-30 cm
De plantafstand is zeer belangrijk bij aardbeiplanten

- voldoende ruimte voor werkzaamheden zoals onkruid verwijderen;
- ruimte om stro te leggen;
- plukken gaat eenvoudig van twee kanten;
- gewas droogt sneller op en daardoor minder kans op ziekten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Enorm bedankt voor je hulp! Sorry dat ik zo laat ben met antwooorden, maar ik moest gisteren ook nog imkere ;)