Hoe groot is (hoeveel km beslaat) het wijngebied Stellenbosch?

Het gaat bij mijn vraag niet over de stad, maar over het hele gebied wat wordt aangeduid als Stellenbosch (Zuid Afrika)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Het wijnbouwgebied Stellenbosch heeft een oppervlakte en aanplant 13.610 ha – 36% druiven, 64% blauwe druiven
http://www.wosa.nl/wijninformatie/wijnbouwgebieden/gebiedsbeschrijvingen/stellenbosch/

Toegevoegd na 4 minuten:
Stellenbosch is niet alleen de naam van het beroemdste wijngebied van Zuid-Afrika, maar ook van de (op Kaapstad na) oudste stad van Zuid-Afrika.
Het Wijnbouwgebied Stellenbosch wordt omringd door de drie bergen:
Helderberg, Simonsberg en Drakenberg

Toegevoegd na 12 minuten:
Eén hectare = 0,01 vierkante kilometer
13.610 ha = 136,10 vierkante kilometer
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13,610 HA is omgerekend 136,10 vierkante kilometer
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ton: het is 13.610 ha (niet 13,610 ha)