wie weet waar deze stenen voor gebruikt werden?

ze zijn ongeveer 80x160cm en zijn loeizwaar. Het zijn er twee en ze verschillen qua groeve en plaats van het gat.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Erna55
8 jaar geleden
Zou het een plaat kunnen zijn van een tuin- of bosbankje ?
De lijnen en gaten zorgen voor afwatering.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zou kunnen maar zo'n plaat weegt gemakkelijk 200 kg en dat lijkt me niet zo praktisch. En waarom zijn ze verschillend? Ik gokte zelf op iets uit een molen of iets om graan op te dorsen. Ben zo benieuwd!
dudemeister
8 jaar geleden
parasolvoet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee joh, toch niet van 200 kg? Niet echt praktisch :). Wie weet het? Ik gok iets uit een molen of boerderij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
vast niet uit een molen, die zijn rond, omdat ze draaien

Antwoorden (1)

Dit soort " stenen" zie je langs de snelwegen liggen om het regenwater af te voeren. De onderste leidt het water naar het laagste punt, de bovenste ligt op het laagste punt en krijgt het water van twee kanten aangevoerd. Naast deze steen ligt dan een punt die het water verder afvoert.