dat wordt gedaan, om te zorgen dat het kalf niet heel de tijd bij melkgevende koeien gaat zuigen. Het kalf moet gestimuleerd worden om vast voedsel te gaan eten. Dit is belangrijk, om de magen ( een koe heeft er 4) te laten ontwikkelen. Bij de geboorte is namelijk alleen de lebmaag ontwikkeld. De andere drie magen ontwikkelen zich later.

Toegevoegd na 44 seconden:
door het plankje kan het kalf dus niet bij de uier van de koe komen. het plankje zal tegen de koe stoten, waarna de koe zal weglopen.