Volgens onderstaand bericht van een maand geleden, zijn het er 20 en zullen het er straks 64 zijn. En dan komen er geen nieuwe meer bij.

"DEN BOSCH - De provincie heeft in totaal nog 44 Brabantse boeren toestemming gegeven om een megastal te bouwen. Dat blijkt uit een besluit dat donderdag is gepubliceerd.

De oppervlakte van de stallen mag maximaal drie hectare zijn. De aanvraag van dertig boeren die hun bedrijf ook willen uitbreiden is afgewezen.

Volgens provinciebestuurder Yves de Boer gaat het om de laatste megastallen in Brabant. De 44 boeren was al beloofd dat ze groter mochten groeien, nog voor het nieuwe beleid werd afgesproken. Daarom hebben ze toch nog toestemming gekregen om uit te breiden. Eerder kregen twintig bedrijven al toestemming om megastallen te bouwen. Dit zijn de allerlaatste, want volgens het nieuwe beleid mogen grote veehouderijen nog maar maximaal 1,5 hectare zijn."

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1668991623/Nog+44+nieuwe+megastallen+in+Brabant.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
megastallen is dieronwaardig en ion mijn ogen mishandeling van dieren mensen zouden geen dierenleed op hun bord moeten willen
en boeren zouden geenn magastallen nmoeten willen