Accepteer dat je gras geel wordt, het wordt wel weer groen
Volgens tuinman Martijn van Tilburg is het eigenlijk gewoon een kwestie van accepteren. “Gras kan geel worden ja, maar het wordt daarna echt wel weer groen. Accepteer dus gewoon dat het tijdelijk geel wordt.” Zijn beroepsgenoot Tjerry Langenhuizen beaamt dat: “Ook al is je gazonneke nog zo bruin, hij wordt daarna echt wel weer groen.” Gras herstelt van zichzelf heel snel, als je niets doet en na een maand ineens heel veel sproeit, herstelt het alsnog. Altijd een groen gazon willen, is niet zuinig, tenzij je zelf veel regenwater opvangt.
Toegevoegd op 16 juli 2018 13:59: bron
5 jaar geleden
jc54
5 jaar geleden
Mooi verhaal, maar geen antwoord op de vraag. Vandaar een min.
Amadea
5 jaar geleden
Volgens de melding zou de bron zijn toegevoegd op 16 juli om 13.59 uur, maar ik zie 'm niet. Dit moet er staan: https://www.hln.be/wetenschap-planeet/weernieuws/-accepteer-gewoon-dat-je-gras-even-geel-wordt-zo-bescherm-je-de-tuin-tegen-extreme-droogte~a739d39d/
Nee, het is dan niet dood.
De blaadjes wel, maar de wortel is nog springlevend.
Een flinke regenbui, en er groeit weer groen uit.