Hoe maakt men gewassen bestand tegen zout?

gewassen in de zeelanden moeten tegen zout kunnen maar een gewoon landbouw gewas is niet zout bestendig. er zijn nu al manieren dat deze wel met zout kunnen groeien maar wat doen ze daarjuist bij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Planten hebben wel mechanismen om met hoge chloridegehalten om te gaan. De mangroven staan bijvoorbeeld gewoon langs het strand. Het is mogelijk om gewassen te veredelen om beter tegen chloride te kunnen. In Israel is dat nogal belangrijk vanwege het hoge zoutgehalte van het beschikbare grondwater. Chloridearm water heeft verder wel de voorkeur omdat het verwerken van chloride energie kost en de apparatuur zoals druppelaars beter werkt bij lage zoutgehaltes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De manier is veredelen, door landbouwgewassen te kruisen met planten die kunnen groeien op een zoute grond.

Door dit heel vaak te doen is de kans dat er gewenste variant tussen zit veel groter.