Een schimmel komt niet zomaar op een boom, het is het vervolg van een ander probleem, meestal toch. En dat is nu net belangrijk voor jou, dat je weet dat je boom een ander probleem heeft als je dit ziet. Er zijn schimmels die

geen kwaad kunnen
er zijn er die absoluut wel schade kunnen berokkenen
er zijn er ook die schade berokkenen maar die niet zo erg zijn.
Afhankelijk van de conditie en de vitaliteit van jouw boom en de zorg die je eraan besteedt, kunnen bomen deze problemen wel degelijk overwinnen.
Zelf zoeken op het internet kan je in heel wat andere gevallen verder helpen, maar het determineren van paddenstoelen enkel met een foto is bijna onmogelijk.

Heel wat paddenstoelen lijken heel sterk op mekaar. Alleen al hetzelfde type paddenstoel maar in totaal verschillende grootte kan een groot verschil betekenen in de determinatie. Ga dus niet te kort door de bocht, wees niet te snel in het determineren, roep er iemand bij die er echt iets van kent want paddenstoelen zijn op zich niet altijd eenvoudig om te herkennen. Paddestoelen betekenen dus niet steeds het einde voor je boom!
een jaar geleden
Ik vrees dat het zwammen van een schimmelfamilie zijn, die houtrot van palmstammen veroorzaken. Er is geen methode om dat tegen te kunnen gaan. De enige oplossing is vernietiging, om zo hopelijk te voorkomen dat nabij staande palmen óók door sporen ervan besmet worden en dood zullen gaan.
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden