Mijn mangoboom bloeit heel goed, maar de takken zakken door. Mag ik ze ondersteunen?

Hij krijgt hele mooie bloemen maar de takken zakken heel hard door. Mag ik de takken lichtjes vast maken aan de steunpaal met draad?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
1.6K

Het beste antwoord

Ja, het is zelfs een heel goed idee om je takken te ondersteunen als ze te zwaar zijn. Ze zouden anders af kunnen breken! je moet alleen oppassen WAARMEE je ze ondersteunt: (dun) "draad" kan in de takken snijden, en dan ben je nog verder van huis. Ik zou iets dikkere banden nemen, of bijv. (doe ik zelf altijd) je fietsenmaker lief aankijken en om wat oude fietsbinnenbanden vragen. Rubber rekt mee met de groei en met eventuele windvlagen, en is wat dikker zodat het niet in je takken snijdt.