Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen met deze schuin groeiende cactus?

Hallo. Ik heb deze cactus al zo'n 15 jaar. Het was toen een mooi ronde cactus. Stond voor t raam. Na verhuizing staat hij in grote glazen bak in tuin. (Maart tot oktober) winter stop binnen voor raam. Je ziet precies waneer ik ging verhuizen aan de cactus. Hij groeit erg schuin nu en word dunner onder. Wat moet ik doen? Overpotten en recht zetten dan staan de wortels schuin in grond. word ie nog dunnen en breekt hij daar af? of omdraaien andere kant in zonlicht zodat recht word? Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven.
Thanks, Dave

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Koop een grote zak cactusgrond. Haal deze cactus in zijn geheel met de aarde uit deze pot. Zet hem rechtop in een grotere pot en vul aan alle kanten aarde bij. Dan staat hij recht en heb je de wortels eigenlijk niet aangeraakt. Hij kan in alle rust verder recht door het leven gaan. Als je bang bent voor de stekels haal je hem omhoog in een dikke doek.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding