Welke bloem past het best bij de verjaardag van een overlijden?

Iemand's moeder is x aantal jaren geleden gestorven en daarom wilde ik graag x aantal bloemen geven. Ik wil wel graag x aantal van één en dezelfde bloem. Een bloem die daarop duidt.

3 jaar geleden
in: Flora
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Het mooist zou zijn als je de lievelingsbloem van die mevrouw daarvoor koos. Maar dan moet je haar natuurlijk wel zo goed gekend hebben dat je weet welke bloem dat was.

Antwoorden (2)

Chrysanten zijn altijd mooie en erg neutrale bloemen, die ook lang op de vaas kunnen staan.
Wit is het meest neutraal, maar dat is ook een beetje een kwestie van smaak.
Geel was in de Oud Chinese symboliek de kleur van het midden. De kleur van goud wordt vaak geel genoemd en goden werden vaak met een goudgele huidskleur afgebeeld. Geel is dus ook een kleur van verheerlijking.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het gaat om het gebaar. Kijk waar de ontvanger blij van wordt. Als je tenminste weet daar die van houdt. Rozen passen ook altijd, en wat dat duiden betreft. De meeste mensen weten dat niet, die vinden het fijner als een boeket rood of wit of geel is omdat moeder van die kleur of bloem hield. De betekenis zegt minder als je niet zoveel met die bloem hebt. Ik persoonlijk zou niet blij worden van orchideeën of chrysanten in de zomer. Die chrysanten zijn wel weer prima in de herfst. Maar ja, wie ben ik. Als iemand aan mij denkt en de moeite doet voor mij dan neem ik de goedbedoelde gave aan, wat het ook is. Hopelijk is die persoon ook zo
3 jaar geleden
BarendV
3 jaar geleden
Mooi verwoord. Daarbij is het uiteindelijk toch een heugelijke gebeurtenis, ook al leeft de jarige niet meer, echter des te meer in de harten van de naasten.