Onze Aloe Vera plant groeit heel schuin hoe verplant we haar het best?

Onze Vera krijgt heel veel scheutjes en is an 4 keer verplant. Nu is ze zo groot dat het lijkt alsof ze uit haar pot kruipt. Wat doe ik nu het best? Wij zijn wel gehecht aan ons Vera

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
9.4K

Antwoorden (1)

Meestal is de oplossing de niet-overhellende kant van de plant naar het licht draaien, zodat de plant die kant op gaat groeien. Maar dat is hier al gebeurd.
Je kunt proberen de plant nogmaals in een veel grotere pot te zetten en deze daarin enigszins recht zetten.

Soms is het gewicht van de bladeren de oorzaak. Als je dit niet erg vindt: snij bladeren van de Aloë Vera af om hem meer in evenwicht te brengen
De Aloë Vera is een plant die zichzelf kan genezen. Na het afsnijden van een blad komt er binnen enkele seconden een dun vliesje op de wond van het blad. Deze wond is opgebouwd uit het sap van de plant. Dit sap bevat een samenstelling van helende stoffen. Het sap verandert binnen een paar minuten naar een rubberachtige laag. Deze laag beschermt de wond van het blad, waardoor het vochtverlies stopt. Het sap van de Aloë Vera heeft dezelfde helende werking op de huid van mensen, daarom wordt het sap voor medicinale en cosmetische doeleinden gebruikt.
SimonV