Hoe maakt een kamerplant (dieffenbachia) meer houtachtige stam aan?

De stam begint houtachtig maar gaat daarna door in slappe plantenstam, de plant is daarom aan de bovenkant heel wankel en hebben we nu met een knutselwerk van touw en bamboestokjes vastgemaakt. Maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. Kan ik zelf iets doen in de verzorging om ervoor te zorgen dat de stam harder wordt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
1.1K
Rieneke1
3 jaar geleden
Deze plant wil volop licht. Als ze te donker staan gaan ze rekken naar licht en worden ze pierig.

Antwoorden (1)

Planten worden steviger als ze opgroeien in een omgeving met wind. Er word dan een stofje aangemaakt die de stengels stijver maakt,
Gehoord van een wietkweker.