Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn magnolia is te groot. hoe kan ik hem rooien of dood maken?

In mijn tuin staat een magnolia te dicht bij het huis. hij infiltreert de (oude) muur en drukt de tuinmuur omver door zijn wortels.
ik heb de struik (stamdoorsnee 20 cm) 2 jaar geleden 20 cm boven de grond afgezaagd. echter: hij bloeit en groeit weer als een gek. Binnen 2 jaar weer 2 a 3 meter hoog. weliswaar natuurlijk dunner (aan de randen van de stronk zijn de nieuwe takken ontsproten.
(hoe) kan ik het wortelnet laten stoppen met groeien. ik wil eventueel deze takken wel laten staan, maar dan zullen wortels weer groeien? als ik deze takken verwijder, maar de stronk laat zitten, hoe vermijd ik dan dat de wortels (en nieuwe takken) groeien.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Flora
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Uitgraven en de wortels zo diep mogelijk doorknippen of zagen. Alles wat je boven de grond laat staan kan opnieuw uitlopen en takken vormen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Maar is het niet zo dat je dit in de herfst moet doen? Als je daar nu de struik in knop of zelfs al in bloei staat mee bezig gaat ben ik bang dat dit het einde van de magnolia zal betekenen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding