Wat is er mis met mijn olifantsoor?

Ik heb een olifantsoor die steeds één voor één zijn bladeren laat hangen. Zie foto's. Is dit normaal?
Ze maakt nieuwe stekjes aan en krijgt nieuwe bladeren, dat wel.
Ik heb twee maanden geleden een hydrometer geplaatst, dus de grond is qua vochtigheid goed (ga ik van uit). Ook heb ik Aaltjes gekocht tegen mogelijke rouwvliegjes. Er zitten geen beestjes op de plant verder.

Ik begrijp er echt niks van. Waarom laat ze steeds haar bladeren hangen? Staat ze te donker? Ik heb grote ramen, er komt veel licht binnen. Ze staat in het midden van de kamer.

Ze heeft nieuwe grond gehad. Ze staat op hydrokorrels...mag dat? Ik weet het echt niet meer. Hopelijk kan iemand me helpen.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Flora
3K

Antwoorden (1)

Deze plant moet veel licht hebben. Zet de plant dichter bij het raam. Als de plant te weinig direct zonlicht krijgt, maakt hij extra lange stengels in een poging de bladeren naar het licht te laten groeien. Daardoor worden de grote bladeren te zwaar voor de lange stengels en gaan ze op een gegeven moment slap hangen.
3 jaar geleden
Nynkedeej
3 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie!
Ik zal 'm naast het raam zetten. Ik heb tevens ontdekt dat ik hele kleine witte springende beestjes (zonder vleugels) in de grond heb. Ik heb nu ook roofmijten besteld. Fingers crossed..