Wie herkent dit plantje?

Ik dacht dat t oranje minipompoentjes zouden worden.Maar ik twijfel nu. Ik had ze van een herfstkrans gehaald en de pitjes laten drogen. Heb met een plantenherkenner-app laten 'herkennen' en daar komt telkens "solanum stramoniifolium jacq".
Echter, de bloemetjes hebben ipv 5 bloemblaadjes maar liefst 8 bloemblaadjes.
Nu kan ik afwachten wat het wordt maar ben toch erg benieuwd hoe het plantje heet.
Kan het op internet niet vinden helaas....
Wie herkent het plantje/bloemetje?
Ik geloof toch echt nu dat het de minipompoentjes worden.... zag sinds gisteren deze vruchtjes aan de plant. Prachtig he? Maar hoe de plant nu echt heet ben ik nog steeds niet achter...
De planten-herkenner geeft telkens een andere naam.
Maar goed, als ze maar mini-pompoentjes worden vind ik het prima ookal ben ik nog steeds benieuwd naar de naam ;-)!

Picture for question
3 jaar geleden
in: Flora
2.2K

Antwoorden (1)

Mogelijks deze:
Solanum quitoense afkomstig uit Ecuador, Peru en Z-Colombia is een goed vertakte struik met grote hartvormige, grof getande bladeren. Nieuwe scheuten zijn paars van kleur.
Takken en bladeren zijn paars behaard en soms bedekt met stekels naar gelang de variëteit.

Bloeit met geurige witte bloempjes met gele meeldraden, bloemen zijn onderaan paarsachtig behaard.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Heeft ook vijf bloemblaadjes.
misslobe
3 jaar geleden
Oke,ja dan is het hem toch niet vrees ik.... de mijne heeft 6 tot 8 bloemblaadjes...
Maar bedankt voor je antwoord Fremar!
BarendV
3 jaar geleden
+1. Dit is een Naranjilla plant (Naranjilla/Lulo vruchten). De bloemblaadjes kunnen inderdaad meer dan 5 zijn. https://davesgarden.com/guides/pf/showimage/87719/
https://youtu.be/zfJTTVNsswY?t=104
SimonV
3 jaar geleden
Curieus.
Een kenmerk van de Solanum is vijf bloemblaadjes:
https://byjus.com/biology/solanaceae-fabaceae-liliaceae/
Ook bij beschrijvingen van de Solanum Quitoense staan altijd vijf bloemblaadjes vermeld.
https://www.gardeningknowhow.com/edible/fruits/naranjillas/naranjilla-seed-propagation.htm
misslobe
3 jaar geleden
Dankje voor al de reacties!!!