Welke boom is dit?

Wie kan ons vertellen welke boomsoort dit is, zo gedetailleerd mogelijk!?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
2.1K

Antwoorden (2)

De populier is typerend voor het Nederlandse en Belgische vlakke landschap. Het trillende blad veroorzaakt al bij het minste zuchtje een ruisend geluid.
Het woord populus is afgeleid van het Griekse woord paipolos en dat betekent trillen. Het heeft betrekking op de trillende beweging van de bladeren in de wind.
Van alle populiersoorten heeft de ratelpopulier het grootste verspreidingsgebied. Hij komt in heel Europa voor, maar ook in de gematigde streken van Azië, China, Japan en Noord-Amerika. In zuidelijke gebieden vindt men hem vooral in berggebieden. Hij is zeer gevoelig voor schaduw. In Nederland komt hij het meest voor op zandgrond, vaak in bosranden en houtwallen.
5 jaar geleden
Inekez1
5 jaar geleden
+
Heel kenmerkend voor de populier is de opgaande groeiwijze. Het is een smalle, hoge boom. Alle takken groeien (schuin) omhoog.
Italiaanse populier. Ook die op de achtergrond.