Als je lelietje-van-dalenbloemen plukt, komen er dan het jaar erop meer?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met plukken neem je de zaadjes mee hè? Het worden er steeds minder elk jaar op deze manier.
anneliez
5 jaar geleden
ik denk dat je in de war bent met het gegeven dat sommige planten meer /langer gaan bloeien als je de bloemen plukt. dan maken ze nieuwe knoppen aan. lelietjes der dalen woekeren trouwens behoorlijk, hoef je weinig aan te doen om er meer te krijgen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
hallo, ik heb geen antwoord op de vraag maar wel een waarschuwing dat deze plant ontzettend giftig is draag daarom altijd handschoenen .

Antwoorden (2)

Nee, zo gaat het niet.
Lelietje-van-dalen vermeerderen ... Uitlopers oppotten, zaaien in het voorjaar of planten scheuren in het najaar (wortelstokken delen).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee, niet op die manier. Maar wel door de plant in maart compost te geven, want dat stimuleert de groei. Zorg voor een standplaats in halfschaduw en in humusrijke grond die goed gedraineerd is en vochtig genoeg. Dan zul je zien dat ze per jaar mooier gaan bloeien en zich langzamerhand uitspreiden.
Amadea