Kan ik dikke takken van een blauwe regen afzagen?

Ik heb een ongeloofelijke dikke stam van een blauwe regen in mijn tuin staan.
Ik wil deze flink terug snoeien, de hoofdstam is een goede 15cm dik en er zitten meerdere zijtakken aan van ongeveer 5 tot 10 cm dik.
Deze wil ik afzagen maar kan dat gewoon, ik lees overal op internet over terug snoeien, maar niks over zulke dikke takken afzagen.
Kan dit of gaat me dit me mooie plant kosten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
4.4K
Z512099
6 jaar geleden
Z512099
Maand top 10

Ja dat kan perfect, maar zorg voor een scherpe zaag zodat er een gave wonde ontstaat zonder rafels, ook niet insmeren met iets en zaag een beetje schuin zodat er geen water op blijft staan en doe dat in de herfst wanneer de plant in rust komt.

Antwoorden (1)

Ja, die kun je gewoon afzagen. Ook al zaag je em tot op de grond af hij blijft gewoon leven.
Niet kapot te krijgen die plant.
Ik heb er zelf een die ik weg wil hebben, maar hij blijft maar terugkomen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hai ik vroeg me af of je dit hebt gedaan? Zou de gesnoeid dikke tak dan nog verder groeien en bloeien of niet? Knippen zal in mijn geval niet mogelijk zijn maar is zagen schadelijk voor de tak?
grasmaaier
6 jaar geleden
Ja, ik heb em tot bijna op de grond afgezaagt. De dikte was even dik als een regenpijp.
Na verloop van tijd komen er allemaal uitlopers uit de zijkant van de stronk die als een gek gaan groeien.