Hoe kan ik 5mm wespennest verwijderen uit balkondeur?

Er zit een kleine wespennest van ongeveer 5mm in mijn balkondeur. Ik heb 2 foto's toegevoegd, een van de wesp tijdens het maken van de nest, en een foto van hoe het nu eruit ziet. Kan iemand me adviseeren hoe ik het kan verwijderen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
2.4K
Ivana
6 jaar geleden
Zit er in de deur geen compleet nest? Is dat gaatje niet alleen de toegang? Pas op, dat is mij gebeurd!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank voor de tip, dat was gelukkig niet het geval bij mij.

Het beste antwoord

Als de wesp even niet kijkt ( weg is ) met een naald er uit peuteren. Het gaatje afplakken zal voorkomen dat de wesp opnieuw wil gaan nestelen.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, ik heb het leeg gehaald en de gang weer dicht afgeplakt.

Andere antwoorden (1)

Geen wesp maar een metselbijtje, die een gaatje heeft gevonden om een paar eitjes in te leggen. Doen helemaal niets, laat maar gewoon zitten, doen geen enkel kwaad.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoogstonwaarschijnlijk dat dit insect een wesp is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Juist, maar er zijn ook heel veel insecten die op bijen en wespen lijken, veel mensen zien het verschil dan ook niet, is ook best wel lastig. Er is zelfs een vlinder die op een wesp lijkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het leek het meest op een graafwesp/blokhoofwesp, ze zien er echt prachtig uit met grote ogen, in elk geval ik vertrouw ze niet, en die had denk ik een levende verlamde prooi in dat gangetje gestopt, toch bedankt voor alle reacties.