Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Abonnementen. Vragen over apps, mobiele telefonie en telefoons vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Waarom moet ik gegevensroaming aanzetten bij een mobiel abonnement van Tele2?

Sinds vandaag heb ik een abonnement waarbij ik ben overgestapt van Hi naar Tele2. Nu las ik dat ik voor het gebruik van mobiel internet bij Tele2 de gegevensroaming aan moet zetten. Als reden geeft Tele2 zelf op dat ze geen eigen netwerk hebben, maar gebruik maken van het T-Mobile netwerk. Hiervoor had ik een Hi abonnement en Hi zit op het KPN netwerk omdat zij ook geen eigen netwerk hebben. Tijdens dat abonnement heb ik echter geen gegevensroaming aan hoeven te zetten om gebruik te kunnen maken van 3G terwijl Hi dus ook geen eigen netwerk heeft. Mijn toestel is in beide gevallen dezelfde geweest, namelijk een Huawei Ascend P6.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Kun je, na het aflopen van het telefoonabonnement, nog steeds gebruikmaken van de diensten?

Een kennis van mij beweert dat hij al minimaal een half jaar gratis en onbeperkt kan bellen, sms'en en internetten, omdat zijn abonnement is afgelopen. Hij heeft nog helemaal geen melding/factuur gekregen, en is van plan om gewoon door te gaan met het lopen van het risico op een hoge factuur. Hij gaat niet in op mijn advies om de SIM-kaart even voor de zekerheid in de kast te leggen.
Zijn provider is T-Mobile. Mijn vraag is: Kun je, na het aflopen van het telefoonabonnement, nog steeds gebruikmaken van de diensten? En zo ja, hoe zit het dan met de facturatie?

Erg vreemd verhaal vind ik...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing